четвер, 22 листопада 2018 р.

ЗВІТУВАННЯ 2015- 2016 Н.Р.

Звіт керівника
дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу№21
м.Умані Черкаської області
ГірськоїЛ.В.
за 2015/2016н.р.

      Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178, «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед пед. колективом та громадськістю». Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.
Завдання звітування:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління дошкільним навчальним закладом.
2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління дошкільним навчальним закладом.
Дошкільний навчальний заклад ясла-садок комбінованого типу № 21 м.Умані Черкаської області знаходиться за адресою: 20305, Черкаська обл. м.Умань вул..Інтернаціональна 133, телефон 8(04744)3-98-12, E-mail: dnz21.zhayvoronok@ukr.net
Працює з 11 квітня 1971р., розрахований на 6 груп - 110 місць. На данний час працює 5 груп- 90 місць  , а відвідує 109 дітей. Режим роботи ДНЗ №21: п’ятиденний з 7.30. до 18.00, є чергова група з 7.00-19.00. Мова навчання – українська.
Протягом 2015/2016 навчального року ДНЗ № 21 працював за Базовим компонентом  дошкільної освіти, програма розвитку дитини від 2-7 років
« Дитина» у всіх вікових групах закладу, а також, відповідно до власного Статуту річного плану роботи.
Дошкільний навчальний заклад має необхідні умови для вирішення загально - освітніх, фізкультурно-оздоровчих заходів. Групи оснащені іграшками згідно типового переліку, постійно оновлюється розвивальне-ігрове середовище. У порівнянні з минулими роками кількість дітей  по мережі збільшилась. АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНОГО СКЛАДУ ДНЗ № 21 недоукомплектований педагогічними кадрами до складу якого входять 13 педпрацівників: 1 завідувач, 1 вихователь – методист, 2 музичних керівника, 8 вихователів,1- інструктор з фізкультури. З вищою освітою – 12 педагогів, з середньо-спеціальною освітою – 1 педагог. Кількісний склад педагогів за освітою виріс за останні  роки. З боку керівника в дошкільному закладі постійно проводиться аналіз кваліфікаційного рівня педагогів та доцільність їх розстановки. У порівнянні з 2014/2015 навчальним роком кваліфікаційний рівень педагогів дошкільного закладу змінився. Так, у 2015/2016н.р. встановлено кваліфікаційну категорію«спеціаліст першої категорії»  завідувач Гірська Л.В. «спеціаліст другої категорії» вихователь Гуцал Т.Г. У практичній роботі нашого педагогічного колективу2015 - 2016 н. р.  є свої відкриття, знахідки, які впливають на ефективність процесу виховання та навчання дошкільнят. Такими досягненням є представлення роботи Ющенко О.В. «Ляльковий календар» на виставці «Освіта Черкащини – 2015» , яка визнана лауреатом ХХ обласної виставки «Освіта Черкащини» і внесена до каталогу передового педагогічного досвіду, представлення педагогічного доробку Ющенко О.В. на Всеукраїнський конкурс педагогічний технологій «Творчий вчитель - обдарований учень 2014»,участь Ющекко О.В. в Всеукраїнських конкурсах: «Етно – лялька - 2015», який проводився в м.Львові, «Традиційна лялька в народному одязі» організатор – дослідник О.Скляренко в м.Київ при музеї І.Гончара, «Народна лялька» організатор науковець, кандедат історичних наук К.Орлова – Гузова., участь в V Всекраїнській науково практичній конференції «Формування компетентностей обдарованої особистості в системі освіти» (2015 р), Дипломантом  Інтернет конференції  педагогічних ідей і знахідок , онлайн конференції «Іграшка, зроблена з любовю» в поточному році., Участь в міжвузівській науково – практичній конференції науковців педпрацівників «Інноваційна діяльність педагога в сучасному освітньому просторі» організованого Уманським гуманітарно – педагогічним коледжом, ( листопад 2015р), Гірської Л.В., Піскун І.В., Короленко Н.А., Дяченко Т.В., участь Піскун І.В. в круглому столі «Натхнення і творчість – шлях оновлення освіти. Розвиток майстерності педагога у системі самопізнання»(2015р) організованого Уманським гуманітарно – педагогічним коледжом, участь Гірської Л.В., Піскун І.В, Бондаренко Т.Д, Залізко В.М. в X Всеукраїнських Читаннях з Гуманної педагогіки «Виховуємося в моральному кліматі памяті» організовані за сприяння Всеукраїнської культурно – освітньої осоціації Гуманної Педагогіки (2015р), представлення творчою групою ДНЗ цифрового посібника на виставку«Освіта Умані» «Обрядові свята України»(2015), «Моє місто найкраще»(2016), участь колективу закладу в акції від компанії Новела «З Україною в серці»(2015).  З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу за кошти педпрацівників були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також проведена підписка на періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Практика управління закладом освіти», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Практика управління закладом освіти» В дошкільному закладі створена дієва, адаптована до потреб та умов роботи система, спрямована на збереження здоров’я та фізичний розвиток дітей, яка передбачає різнопланову діяльність дітей протягом дня з урахуванням їх потреб та вподобань, відповідно до пори року, віку дітей та стану їх здоров'я. «День здоров’я» в дошкільному закладі, який охоплює всіх вихованців ДНЗ від дітей раннього віку до вихованців старших груп, плануються та проводиться 1 раз на місяць. Адміністрація ДНЗ систематично здійснює контроль над якістю проведення спортивно-масових заходів. Аналізуючи результати обстежень, можна зробити висновки, що фізкультурно-оздоровча робота в ДНЗ здійснюється на достатньому рівні, цьому свідчить активна участь та неодноразові перемоги в різних змаганнях  команди ДНЗ в МОІ,  які проводяться між командами дошкільних закладі міста. 
Формування соціальної компетентності вихованців ДНЗ, як показника соціалізованості дитини, відбувається в процесі різноманітних видів дитячої діяльності: ігрової, трудової тощо. Згідно з результатами діагностики дошкільників у 2015-2016н.р. можна зробити висновки, що більшість вихованців (80%), обізнані з природним середовищем планети Земля та Всесвітом на оптимальному рівні, що на 6% вище, ніж у 2015-2016 н.р., та на 9% - ніж у 2014-2015н.р. Це говорить про те, що вихователі ДНЗ постійно вдосконалюють свої підходи до озброєння дітей природничими знаннями, добирають найефективніші методи та прийоми, використовуючи як традиційні так і не традиційні методики та технології.   Метою художньо-естетичної діяльності є прищеплення дітям навичок малювання,аплікації та ліплення згідно програми розвитку дітей дошкільного віку, формування стійкого інтересу до занять образотворчої діяльності, розвитку самостійності, творчих проявів, виховання ініціативи, охайності, уваги та старанності. Протягом тижня в усіх вікових групах планується 2 заняття з малювання, по одному з аплікації , ліплення. Варто відмітити, що вихованці ДНЗ є неодноразовими учасниками конкурсу «Чарівні фарби, талановиті пальчики». Останнім часом домінує ідея доцільність забезпечення впливу різних видів діяльності мистецтв у художньо-естетичному вихованні дошкільників, цю ідею підтримано в роботі гуртка «Ляльковий календар» керівник Ющенко О.В., вихованці якого продовжують розвивати творчі здідності будучі учнями школи. За допомогою театралізованої діяльності дошкільники створюють різноманітні яскраві образи казкових персонажів, створюють для них костюми, виготовляють декорації для їх обігравання. У всіх вікових групах педагоги в ІІ половину дня організовують театралізацію казок, віршів, показ різних видів театру, ігрові вправи за сюжетами художніх творів тощо. Репертуар театралізованих дійств відповідає віку дітей та їх здібностям цьому сприяє і організована гурткова робота, а саме гуртка «Ми маленькі театрали» керівник гуртка Залізко Л.В. Музичне виховання в дитячому закладі здійснює музичний керівник Чернова І.В., Гребьонкіна Н.В. Доречно  використовують музично-ритмічний матеріал в індивідуальній роботі з дітьми, підтримують їх бажання приймати участь у ритмічних та танцювальних рухах, співах, грі на музичних та дидактично-музичних інструментах. Цікаві та музично змістовні є виступи вихованців закладу в щорічному конкурсі «Уманські дзвіночки». Про високий рівень художніх здібностей вихованців ДНЗ свідчать щорічні тематичні виставки поробок «Дарунки осені»,2015-2016 н.р. «Великодні передзвони»,(2015-16 н.р)«Ялинковий хоровод», «Новорічна казка» (ялинкові прикраси своїми руками) (2015-2016н.р.) тощо. Організований в дитячому садку міні-музеї являється особливим розвивальним простором. Він створений з метою долучення дитини до світу мистецтва, розширення її культурного й національного світогляду, формування життєвої компетентності. В музеї зберігаються картини, альбоми про  місцевих художників,видатних людей, зібрані їх роботи, різноманітні старовинні предмети побуту. Тематичні альбоми демонструють історію закладу, визначні місця рідного міста. Освітня лінія «Гра дитини» має на меті розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. ». Всі групи ДНЗ забезпечені осередками сюжетно-рольової гри, пізнавальними осередками, осередками настільно-друкованих ігор, ігор з піском та водою, конструктивно-будівельних, рухливих та театралізованих ігор. Робота осередків систематизована, реалізується через тематичні міні-проекти навчально-виховного процесу, розраховані щотижнево. Тематика та наповнюваність осередків відповідає віку, інтересам дітей та рівню їх обізнаності. Велика увага педагогами ДНЗ приділяється сенсорному вихованню дошкільника через художній образ. Опанування ключових математичних понять - колір, величина, форма, кількість співвідношення здійснюється через  інтеграцію логіко-математичних занять з аплікацію, малюванням, ліпленням та конструюванням, що полегшує засвоєння ключових математичних понять у більш доступній образно-ігровій формі, яка відповідає конкретно-образному мисленню дошкільника. Результати моніторингових досліджень знань відображаються в узагальненому табелі успіху вихованців конкретної групи. Дані моніторингу вказують на стабільні показники особистісного розвитку дитини. Це вказує на те, що вихователі на достатньому рівні здійснюють формування логіко-математичних та пізнавальних здібностей дошкільників, доцільно стимулюють їх розвиток. З метою якісної реалізації освітньої лінії «Мовлення дитини» та розвитку усіх лінгвістичних компонентів в ДНЗ створено оптимальне розвивально-мовленнєве середовище. В кожній групі закладу  систематизовано дидактичний матеріал, в наявності сучасні посібники, мовленнєві ігри. На весь матеріал вихователями складена картотека. З метою розвитку звукової культури мовлення, формування словника, розвитку зв'язного мовлення, формування граматично-правильного мовлення та навчання грамоти педагогами творчо використовуються різноманітні методи і прийоми: інсценування, розігрування забавлянок, розучування потішок, розповідь та показ казки з елементами театралізації; ігри-драматизації, дидактичні ігри, вивчення мирилок, розповіді вихователя з ілюстрованим матеріалом, переказ за допомогою моделювання, складання загадок, описів, рольове програвання, бесіди, читання, моделювання казок, розповідання на основі сприймання наочності. Проблема звуковимови вихованців турбує педагогів закладу – велика кількість вихованців мають мовленнєві порушення (46%  вихованців середньої та старшої груп мають легкі та середні випадки мовленнєвих порушень).Для вирішення данної проблеми, за сприяння відділу освіти Уманської міської ради в 2016-2017рр  планується ввести в штат закладу логопеда з подальшим відкриттям логопедичної групи. Запропоновані Базовим компонентом варіативні освітні лінії «Комп’ютерна грамота», «Іноземна мова», «Хореографія» та «Шахи» в ДНЗ, на сьогоднішній момент, реалізуються на 75%. Причиною відсутності  повноцінного впровадження варіативної освітньої лінії «Комп’ютерна грамота»  є відсутність компютерів для роботи дітей. Варіативна освітня лінія «Хореографія» в дошкільному закладі реалізується протягом двох років через хореграфічний гурток. Керівником гуртка є музичний керівник дошкільного закладу Чернова І.В. (спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії).  Варіативна освітня лінія «Шахи» в дошкільному закладі реалізується протягом двох років через гурток «Граємо в шахи». Керівником гуртка є вихователь дошкільного закладу Дяченко Т.В. Варіативна освітня лінія «Іноземна мова» в дошкільному закладі реалізується протягом двох років через гурток «Вивчаємо англійську». Керівником гуртка є вихователь дошкільного закладу Залізко В.М. Результати діагностики рівня сформованості компетенцій з різних освітніх ліній заІ півріччя. 

БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ Належну увагу адміністрація закладу приділяла виконанню Закону України «Про охорону праці».З метою забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони дитинства та запобігання випадкам дитячого травматизму і дотримання порядку повідомлення та обліку нещасних випадків у ДНЗ за 2015/2016 навчальний рік проведено аналіз стану профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я дітей, який показав, що колективом закладу  проводилась відповідна робота щодо запобігання травматизму та збереження життя і здоров’я дітей. Протягом навчального року адміністрація забезпечувала здійснення санітарно-гігієнічного режиму в ДНЗ, контролювала постійне дотримання санітарних правил,  утримання в чистоті приміщень та систематичного очищення території від сміття, опалого листя, сухостою, слідкувала за очищенням від снігу проїздів, проходів до будівель, забезпечувала справність зовнішнього освітлення, суворо дотримувалась протипожежних вимог під час проведення свят. При утепленні групових кімнат евакуаційні виходи не заклеювались, вентиляційні отвори тримались відкритими, двері на шляхах евакуації закривались лиш на внутрішні засови. Проводилась обстеження будівлі ДНЗ та підсобних приміщень з метою попередження виникнення пожежі від замкнення електропроводки. Обстежувалось обладнання та засоби пожежогасіння у навчальному закладі. Помічники вихователів суворо дотримувались правил збереження миючих та дезінфікуючих засобів, правил миття посуду, графіка прибирання приміщень. При відсутності дітей проводились протягові провітрювання. Суворо дотримувались вони правил одержання та роздачі їжі. Своєчасно вилучали  з обігу битий та надщерблений посуд. Проводили заміну постільної білизни один раз в 10 днів, рушників та серветок - по мірі їх забруднення. Працівники харчоблоку неухильно дотримувались правил особистої гігієни, технології приготування їжі,здійснювали правильну обробку продуктів харчування. Завгосп ДНЗ Бабійчук Н.І. слідкувала за станом меблів, обладнанням, своєчасно виявляла неполадки та забезпечувала ремонт обладнання. Протягом року вихователі систематично здійснювали контроль за маркуванням меблів та їх відповідністю зросту дітей. Перед виходом з дітьми на прогулянку старанно оглядали прогулянкові майданчики, очищували їх від зайвих речей. Ігрове обладнання на майданчиках та спортивне обладнання на спортивному майданчику використовувалось дітьми лише за доглядом вихователя. Відповідно до річного плану роботи ДНЗ протягом року проводилася ретельна робота з дітьми по запобіганню дитячого травматизму. В кожній групі обладнано куточок Безпеки. Протягом року проведені безліч занять у групах з питань ознайомлення дітей з правилами безпеки життєдіяльності, протипожежної безпеки, навчання дітей безпечної поведінки в оточуючому середовищі. Проводились цікаві колективні перегляди за темами: «Безпека для всіх»(вихователі Демченко Т.Г., Короленко Н.А..), «Один вдома» (вихователь Горбатюк О.В.), розвага «Веселі пожежники», «Про здоров’я треба знати – про здоров’я треба дбати», лялькові вистави: «Небезпека на дорозі», конкурс малюнків на теми безпеки. Систематично проводилася робота з даного питання з батьками вихованців: оформлені папки-пересувки, поради батькам в батьківських куточках «Щоб не сталося лиха», та «Правила поведінки дітей під час літнього відпочинку (на воді, на дачі, у лісі, на морі, на дорозі)», розміщено консультативні матеріали, малюнки дітей та спільні творчі роботи з даних питань. Однак дане  питання залишається важливим і тому в 2016-17 навчальному році  один день на тиждень визначити «Днем безпеки» (профілактика дитячого травматизму – ПДТ); МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ В дошкільному закладі діти забезпечені постійним медичним обслуговуванням. Медичне обслуговування вихованців здійснюється медичною сестрою старшою Барчук Н.І. та лікарем-педіатром МДП Руденко Л.П.. В дошкільному навчальному закладі створені належні умови для проведення медико-профілактичних і оздоровчих заходів. Проводяться заходи лікувально-профілактичного характеру:
-          антропометричні вимірювання,  
-          обстеження дітей на гельмінти,педикульоз,мікоз,коросту;
-         диспансерний огляд дітей;
-         вакцинація дітей .
Профілактичні щеплення проводяться згідно наказу Міністерства охорони здоров’я  України «Про порядок профілактичних щеплень в Україні»  № 595  від 16.09.2011 р. Звіти про проведення профілактичних щеплень надаються  в дитячу поліклініку раз у місяць. В 2015-2016 н.році на базі ДНЗ з питання профілактичних щеплень проводився семінар для медичних сестер дошкільних закладів  міста разом з працівниками МДП .Антропометричні вимірювання та оцінка фізичного розвитку дітей проводяться в установлені строки:  дітей раннього віку – 1 раз в місяць,  дітей дошкільного віку – 1 раз в квартал, про що робляться записи в Журналі антропометрії та медичній картці дитини (ф. 0-26). Диспансерний огляд дітей, які знаходяться на обліку проводиться у дитячий поліклініці дільничним педіатром. У ДНЗ є Журнал диспансерного огляду по захворюванням, в якому обліковано результати оглядів. Раз у квартал подається в міську дитячу поліклініку звіт про стан захворюваності дітей. З профілактичною метою, планомірно, проводяться огляди дітей на педикульоз та коросту. Медична сестра проводить такий огляд 1 раз на тиждень в кожній віковій групі. Окрім того,  контролює щоденні огляди, проведені вихователями групи раннього віку. Проведений аналіз захворюваності дітей за 2015-2016  року показав, що рівень захворюваності дітей у дошкільному навчальному закладі збільшився порівняно з рівнем захворюваності за 2014-2015 роки .Так, у   2015 році дітьми дошкільного навчального закладу через хворобу пропущено  2253    днів, що на  494 днів більше , ніж у 2014-2015 рр. У 2015р однією дитиною через хворобу пропущено    21 день,  тоді як у минулому році цей показник становив   16   днів. Це свідчить про недостатню  оздоровчу профілактичну роботу серед вихованців вихователями ДНЗ, просвітницьку роботу серед батьків закладу. Цьому питанню адміністрація та медичний персонал закладу буде приділяти особливу увагу в наступному 2016-2017 н.р. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення опору дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей, які виховуються в дошкільному закладі. Режим харчування дітей в дошкільному навчальному закладі (яслах-садку) комбінованого типу № 21 відповідає режиму роботи закладу та вікових груп і затверджений завідувачем. Графік видачі їжі затверджується завідувачем закладу відповідно вимог санітарних правил. Вартість харчування встановлюється відповідно рішення міської ради від 25.12.2015р. №2-3/7 «Про міський бюджет на 2016 рік» у групах раннього віку (від 1 до 3 років) у розмірі 15 грн. 00 коп.;у дошкільних групах (від 3 до 6 (7) років) у розмірі 23 грн. 00 коп. Батьківська плата з 01.03.2016р. становить 60 відсотків від вартості харчування дитини у день, за одне відвідування дитиною: групи раннього віку (від 1 до 3 років) у розмірі 9 грн. 00 коп.;дошкільної групи (від 3 до 6 (7) років) у розмірі 14 грн. 00 коп Харчоблок дошкільного навчального закладу включає: цехи (гарячий, овочевий, м'ясо-рибний), комору сухих продуктів, мийку кухонного посуду та холодильники, окремі приміщення зберігання продуктів (овочів, фруктів, хліба і т.д.). Устаткування харчоблоку: кухня (цех для приготування їжі);  холодильник з термометром для контролю температурного режиму);   технологічне обладнання: плита, каструлі для приготування страв, відповідно марковані щодо їх призначення, електричний привод з функцією м’ясорубки; столи для обробки продуктів харчування (покриття поверхонь з нержавіючою сталлю) і промарковані – окремо для сирої і готової продукції; шафи та стелажі. Харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, санітарним і спеціальним одягом (халати, фартухи, хустки, ковпаки тощо) все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюються при забрудненні. Основними принципами організації харчування в дошкільному закладі є: енергетична цінність раціонів відповідає енерговитратам дітей, збалансованість та максимальна різноманітність раціону, технологічна та кулінарна обробка продуктів і страв, що забезпечує їх смакові якості та зберігає вихідну харчову цінність, забезпечення санітарно-гігієнічних норм (дотримання всіх санітарних вимог до стану харчоблоку, продуктів харчування, їх транспортування, зберігання, приготування та роздачі страв). В ДНЗ ведеться систематична і планомірна робота, зокрема: організовано безпечне і якісне харчування дітей (замовлення і прийняття безпечних і якісних продуктів харчування, продовольчої сировини у необхідній кількості, додержання умов і термінів їх зберігання, технології приготування страв, правил особистої гігієни працівників харчоблоку); харчування здійснюється згідно з двотижневим меню; щодня на кожний наступний день відповідно до наявності продуктів харчування та з урахуванням примірного двотижневого меню, картотеки страв складаємо меню-розклад окремо для двох вікових груп – дітей віком до 3 років та дітей віком від 3 до 6 років відповідно до затверджених норм харчування; кожного дня за 30 хв. до роздачі їжі медичний працівник оцінює якість її приготування, в його присутності кухар відбирає добові проби в чистий посуд з кришкою в об’ємі порції для дітей молодшої групи. Проби зберігаються протягом доби в холодильнику до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня і є показником якості роботи кухарів. В ДНЗ здійснюється щоденний контроль за організацією харчуванням дітей сестрою медичною та завідувачем ДНЗ. Результати фіксуються у відповідних журналах контролю за організацією харчування згідно чинного законодавства. На основі результатів контролю проводиться індивідуальна робота з певною категорією працівників. Кожного дня, сестрою медичною ведеться огляд працівників харчоблоку на гнійничкові захворювання, який фіксується в журналі здоров’я працівників харчоблоку. Систематично контролюється проходження працівниками харчоблоку медичних оглядів, відповідно до чинного законодавства. Планово проводиться контроль за санітарно-гігієнічним станом харчоблоку, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням норм харчування міським ОУ Держсанепід служби у Черкаській області. Об’єм та частота завозу продуктів харчування та продовольчої сировини регулюються в залежності від терміну їх реалізації та кількості дітей і завозяться в заклад на протязі дня. Бракеражною комісією дошкільного навчального закладу здійснюється постійний контроль за постачанням продуктів харчування. Продукти харчування надходять до навчального закладу разом із супровідними документами, які свідчать про їх безпечність, якість, ґатунок, категорію і дату виготовлення. Термін реалізації визначається підприємством, постачальником, тому продукти харчування з обмеженим терміном реалізації (молоко, кисломолочні продукти, м'ясо, риба, тощо) реєструється в журналі «Журнал бракеражу сирих продуктів», де обов’язково фіксуються дати та час останнього терміну реалізації. Завгосп Бабійчук Н.І. та сестра медична Барчук Н.І. ведуть суворий облік продуктів харчування, який фіксується у «Книзі складського обліку», де вказується дата їх надходження, постачальник тощо. Завгосп дотримується термінів реалізації продуктів, планує своєчасне забезпечення основними продуктами харчування на два дні, здійснює їх видачу на харчоблок згідно меню. Сестра медична  ДНЗ Барчук Н.І. контролює виконання меню і якість страв, проводить санітарно-просвітницьку роботу серед персоналу та батьків з питань раціонального харчування, особливо в оздоровчий період, дає оцінку ефективності харчування, проводить заняття з персоналом з питань гігієни харчування, профілактики харчових отруєнь і групових гострих кишкових інфекцій. Особлива увага в технології приготування приділяється приготуванню їжі для дітей раннього віку (тушкування та додаткова обробка страв). Висока температура сприяє знищенню мікроорганізмів та забезпеченню бактеріологічної безпеки готових страв. Включення до асортименту нових продуктів та страв проводиться тільки за умови отримання позитивного висновку МОЗ України. Завідувач, сестра медична, вихователі груп дошкільного закладу проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу серед батьківської громадськості щодо організації харчування у сім’ї. Домашнє харчування має доповнювати раціон дитячого садка. Питання раціонального харчування дітей включається у тематику батьківських зборів, консультацій для батьків, розглядається на загальних зборах колективу, виробничих нарадах, висвітлюється в інформаційних куточках та на web-сайті ДНЗ. Для отримання інформації батьками про харчування дітей в закладі, в інформаційних куточках груп та харчоблоку щодня розміщується меню. Затверджені натуральні норми харчування виконуються в середньому на 86%:мяса-63%/49%,риби -130%/62% ,молока – 71%/66%,сиру -42%/35%, масла – 100%/86%. На 100% виконано норми з хліба,кондитерських виробів,олії,овочів,. Слід зауважити, що у порівнянні з минулим кварталом поліпшились показники виконання норм з молока,риби, погіршились —з м’яса,сиру. Причиною такого дисбалансу у виконанні норм харчування є недостатнє фінансування  та не своєчасно заключні тендера. СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ДІТЕЙ Головною метою ДНЗ є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку. Відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад навчальний рік у ньому розпочинається 1 вересня і закінчується 31 травня. Упродовж 2015/2016 н.р. в ДНЗ виховувалось та навчалось 109 дітей з низпільгових категорій  :12дітей Надання матеріальної підтримки дітям пільгового контингенту: 8 дітей  отримували безкоштовне харчування,  4дітей – 50%).
НАСТУПНІСТЬ ДНЗ І ШКОЛИ
Вже багато років спільні проблеми, принципи і цілі єднають дошкільний навчальний заклад з ЗОШ №9. Забезпечити цю єдність допоміг план спільної роботи, який дав змогу упорядкувати і систематизувати діяльність педагогів у вирішенні завдань підготовки дітей до школи. Вихователі ДНЗ відвідували заняття в першому класі, де вчаться колишні випускники ДНЗ, а майбутні вчителі першокласників відвідували контрольні заняття в групах старшого віку наприкінці навчального року.
Вихователі  групи дітей старшого віку(Бондаренко Т.Д., Корроленко Н.А.) проводили екскурсії дітей до школи (в класні кімнати, бібліотеку школи №9), на свято першого та останнього дзвоника. -->

Немає коментарів:

Дописати коментар